img-home-2

Jaarverslag 2012: vereniging in balans

Dit online jaarverslag biedt een overzicht van de ontwikkelingen bij de vereniging Ons Middelbaar Onderwijs in 2012. Er zijn concrete resultaten geboekt op het gebied van onderwijskwaliteit, goed werkgeverschap en professionele bedrijfsvoering. Met de ambities uit Koers 2016 als leidraad.

Bekijk het jaarverslag 2012
OMO Identiteit

Vereniging in balans

De vereniging Ons Middelbaar Onderwijs is een vereniging in balans. Dat geldt zowel voor de financiën als voor de governance. De vereniging bestaat uit een divers palet aan scholen met samen ruim 60.000 leerlingen. Elke school heeft een eigen karakter, maar de bedrijfsvoering is in grote mate homogeen aangezien alleen scholen uit het voortgezet onderwijs deel uitmaken van de vereniging. Daardoor kan onder andere maximaal geprofiteerd worden van schaalvoordelen. Meer daarover in het voorwoord.

Naar voorwoord

Identiteit en zingeving in het onderwijs

De scholen van de vereniging OMO ontwikkelen de talenten van iedere leerling door ‘goed onderwijs’ te bieden geïnspireerd vanuit de katholieke traditie. In 2012 is daartoe het basisdocument ‘Zingeving en goed onderwijs’ opgeleverd, met daarin drie basisbegrippen rondom identiteit en zingeving: goed onderwijs, een goed mens en goed leven. Vanuit de gedeelde wens dat je in het dagelijks leven geïnspireerd raakt door getoond gedrag. Verschillende activiteiten in 2012 hebben hier vervolg aan gegeven.

OMO Kennisnetwerken
img-home-map