Nieuwsbrief OMO

Om kennisdeling te bevorderen en de betrokkenheid bij de vereniging OMO te versterken is in het voorjaar van 2012 een email-nieuwsbrief ontwikkeld. Deze wordt sindsdien eens in de 6 weken per e-mail verzonden naar alle medewerkers van de vereniging OMO.

De OMO-nieuwsbrief is één van de media waarmee de ambities en plannen rondom Koers 2016 in het algemeen worden beschreven, maar vooral ook de concrete acties en resultaten op de scholen. Door met regelmaat een nieuwsbrief uit te brengen over en voor alle medewerkers van OMO wordt iedereen direct betrokken bij de plannen en activiteiten. Hierdoor kan de nieuwsbrief een bijdrage leveren aan een positieve houding van collega’s over de kansen die de verbondenheid binnen de vereniging oplevert op het gebied van bijvoorbeeld kennisdeling, schaalvoordelen en mobiliteit en ontwikkeling.

De inhoud van de nieuwsbrief bestaat uit een combinatie van verschillende korte berichten met een directe link naar meer achtergrondinformatie. Naast beleidsmatige nieuwsberichten staat er nieuws in uit de scholen, informatie over loopbaan en vacatures, een column en (indien relevant) een link naar de vereniging OMO in het nieuws.