Fioretti College

www.fioretticollege.nl

directeur: Ad Machielse (sinds 22 oktober 2012, daarvoor Edward de Gier)

opleidingen: vmbo, praktijkonderwijs

locatie:

• Veghel

Het Fioretti College is een scholengemeenschap voor mavo, vmbo en praktijkonderwijs in Veghel. Ons onderwijsmotto is “praktisch en persoonlijk''. De kernwaarden zijn vertrouwen, verantwoordelijkheid en samenwerken. Hierbij zijn relatie, talent, ambitie en presteren naar vermogen belangrijke uitgangspunten. Zo houdt de school de kwaliteit van het onderwijs hoog en verbetert deze daar waar nodig.

De school telt in schooljaar 2012-2013 ruim 1340 leerlingen; een groei van ruim 122 leerlingen ten opzichte van het voorgaande schooljaar.

Belangrijke ontwikkelingen op onderwijsgebied in 2012 waren:

• Transparantie van de organisatie door het openstellen van Vensters voor Verantwoording en Magister voor ouders en leerlingen;
  • Monitoring van het rendement en de kwaliteit;
  • Extra reken- en taallessen;
  • Start van een ambitieus ICT-project met digitale leermiddelen;
  • Voorbereiding van de invoering van Passend Onderwijs;
  • Versterking van de relatie met de omgeving.

Tegelijkertijd is er gewerkt aan de efficiëntie van de bedrijfsprocessen, het systematisch werken aan kwaliteit in vakgroepen en het kernteam, en de uitvoering van de functiemix. Door de spectaculaire groei is het financiële jaar 2012 rooskleuriger afgesloten dan was begroot.