Maurick College

opleidingen: vwo, havo, vmbo

locatie:

• Vught

Het Maurick College is een brede scholengemeenschap waar op basis van de Daltonfilosofie gewerkt wordt aan het maximaliseren van de talentontwikkeling van de leerling. Aan de hand van de Daltonpijlers (kiezen in verantwoordelijkheid, samenwerken en zelfstandigheid) wordt specifiek gewerkt aan de menswording van de leerling. Daarmee wordt de leerling voorbereid op het vervolgonderwijs en zijn plaats in de maatschappij.

In het kalenderjaar 2012 is de nieuwbouw en renovatie volledig in gebruik genomen. Binnen deze nieuwe inspirerende leeromgeving is voortdurend gewerkt aan de kwaliteit van ons onderwijsleerproces. Hierbij is de nadruk gelegd op de eindexamenresultaten CE en SE en het verschil hiertussen.

De school wil ook in de toekomst aansluiten op de maatschappelijke ontwikkelingen. Daarom is gestart met een reflectie op het Daltononderwijs. Er is een plan in ontwikkeling om antwoord te geven op de vraag hoe we hieraan in de toekomst organisatiebreed invulling kunnen blijven en moeten geven.