Munnikenheide College

• Etten-Leur
  • Rucphen
Belangrijke ontwikkelingen in 2012
  • De locatie Etten-Leur is uitgebreid met een licentie op de theoretische leerweg;
  • Er is een pilot gestart met een praktijkvak in de theoretische leerweg;
  • De theoretische leerweg op de locatie Rucphen ontving een basisarrangement.
Samenwerking MBO

Het afgelopen jaar is de samenwerking met het mbo verder uitgebouwd binnen alle sectoren. Bij bouwtechniek en voertuigentechniek is het bijvoorbeeld mogelijk om al onderdelen van een mbo-opleiding niveau 2 of 3 af te ronden, waardoor leerlingen het mbo sneller kunnen doorlopen.

Leerlingaantallen

In 2011 was er sprake van een spectaculaire groei van 81 leerlingen. Ondanks de demografische ontwikkelingen kunnen we ook voor 2012 concluderen dat we een kleine groei hebben vastgehouden.

Financiën

Het jaar 2011 stond in het teken van financiële problemen. In 2012 is daarom hard gewerkt aan het gezond maken van de organisatie, door:

• stringent uitgevoerde bezuinigingen;
  • de gehele financiële bedrijfsvoering transparanter te maken, waardoor bewaking van het budget beter verloopt;
  • het transparant maken van de personele inzet, zodat bij uitval de nog beschikbare formatie ingezet kon worden.
Kwaliteitsverbetering

Door middel van een sterk kwaliteitszorgsysteem met verbeterplannen op het verschil SE-CE, rendement onder- en bovenbouw en het centraal examen, werkt de school aan gerichte kwaliteitsverbetering. Het verschil SE-CE is inmiddels op alle leerwegen binnen de norm en de CE cijfers liggen boven het landelijk gemiddelde.